Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ode aan Mozart

  • Marer

    Mozart is niet de allergrootste musicus, hij is de enige. S. Guitry

    Mooier kan je het niet verwoorden, een prachtige powerpoint rond Mozart vindt u op http://members.lycon.nl/muscita

  • rudi

    Ben benieuwd waar Guitry de absolute meester - JSB- dan kwlificeert

  • fred

    Wat een irritante onzin zeg. Geen zinnig mens beweert toch ook dat Cruyff (of Maradonna) de enige voetballer is.

    En wat respectloos en denigrerend t.o.v. andere componisten.

    Wie die S. Guitry ook moge zijn; slechter kun je het niet verwoorden!

  • Aapton

    Chopin –> grootste componist ooit!!

  • Joop Bluemink

    Zo kan ik het ook …….Sibelius, maar let wel, alleen vandaag!

  • Martine Wijers

    Helemaal mee eens met de stelling waar het hierover gaat, ik denk zelf ook zo vaak zo, eigenlijk verwoordt hij wat ik echt denk. Er zijn echt ontzettend veel enorm goede artiesten, zoals Maxim Vengerov of Yehudi Menuhin, maar toch, ik denk altijd in mijn achterhoofd: ‘ook al zijn ze zo goed, niemand kan tippen aan Mozart’. Ik kan nog niet precies uitleggen waarom, maar dat is gewoon een gevoel!

    Groetjes, Martine

  • wolferl

    Ik vind Mozart en Chopin vergelijken niet kunnen.

    Mozart staat met Bach op eenzame hoogte, en je hebt altijd mensen die of Mozart of Bach beter vinden. Zoals het vroeger op school was, je koos voor Ajax of voor Feyenoord. Ik heb niks met Bach, en zal ook niks krijgen met Bach. Zijn stijl trkt mij niet, alhoewel hij wel en aantal mooie werken heeft geschreven maar daar houdt het bij op. Met Mozart heb ik alles, ik ken al zijn werken, heb alles geluisterd van KV 1 tot KV 626. En nogmaals de ene persoon wordt opgewonden van Mahler en de ander van Beethoven. De een wordt blij van Schumann, en de ander wordt vrolijk van Webern.

    Groet,

    Melvin

  • H.Sannemann

    Mozart is het laddertje na de hemel.

  • Melvin

    Mozart is een stuk kleiner dan JSB hoor.

  • poep

    >:D