Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Constanze Weber op foto

  • Melvin(mozart)

    Constanze Mozart (*5. Januar 1762 in Zell im Wiesental; ? 6. März 1842 in Salzburg

    Deze foto dateert van omstreeks 1840.

    Na de vroege dood van haar man Wolfgang Amadeus Mozart in 1791, trouwde zij in 1809 met Georg Nikolaus von Nissen. In 1820 overleed ook Georg Nikolaus von Nissen en bleven zij en haar twee kinderen Carl Thomas Mozart & Franz ‘Wolfie’

    Xaver Mozart alleen achter. Franz was 50 jaar toen ook zijn moeder op 80 jarige leeftijd stierf, zelf stierf Franz twee jaar later op 52 jarige leeftijd. Zijn oudere broer Carl was 58 toen zijn moeder stierf, zelf stierf hij op 74 jarige leeftijd. Beide hadden geen na komelingen, daarom is ook de familie naam Mozart uitgestorven.

    Discuseer hier los op de ontdekte foto van Constanze.

  • henke

    Weinig gelijkenis met Constanze uit de film Amadeus.

    H

  • Melvin(mozart)

    Scherp Henke,

    Maar ik denk dat de Constanze uit Amadeus toch minder lijkt dan we tot nu toe dachten.

    Ik zie wel overeenkomsten met andere schilderijen van de “echte” Constanze en de Constanze op deze foto. dat mondje, het gelaat wat vrij smal is.

    Je zou eens voor de grap de foto en schilderijen van Carl Thomas en Franz Xaver Mozart erbij moeten leggen, dan zie je wel overeenkomsten.

    Groet Melvin

  • Chimene

    jeetje goed gevonden !!!

    heb je ook foto's van salirie mozart enz..?

  • wolferl

    Dank je Chimene,

    En nee er zijn geen foto's van Salieri en Mozart, kortweg omdat Mozart in 1791 en Salieri in 1825 overlijden. De allereerste foto ooit is pas in 1828 (kan later zijn) gemaakt. Ik heb wel 2 foto's van Beethoven, maar ook daar kan je twijfelen of die echt zijn, omdat Beethoven in 1827 overlijd.

    Groet,

    Melvin