Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Requiem in Wenen

  • Hanneke Hoekstra

    Goedenavond allen,

    ik heb een enorme passie ontwikkelt voor het requiem van Mozart…

    Nu heb ik het plan om in december 2006 naar Wenen te gaan om het requiem te bewonderen en uiteraard genieten van de stad!

    Mijn plan was om alleen te gaan, maar het lijkt me prachtig om dit delen met iemand die deze zelfde passie heeft….

    Wie lijkt het leuk om dit te ondernemen????

    Groet,

    Hanneke

  • Marcel

    Het lijkt me sowieso een mooi idee om in december in Wenen naar Mozart's requiem te luisteren. Helemaal als dit ook nog eens op zijn sterfdag is. Van tevoren (of erna) zijn graf nog bezoeken. Een mooiere afsluiting van het Mozartjaar bestaat er niet. Alleen kan ik nu nog niet zeggen hoe ik er in december voor sta. Ik ga sowieso nog dit jaar (denk augustus) naar Wenen om alles weer te bekijken.

    Ben er twee jaar geleden nog geweest, het was alsof ik thuis kwam, zou er wel willen wonen. Maar ja..

    Groeten Marcel.

  • Hanneke Hoekstra

    Hey Marcel,

    Je bent de eerste met dezelfde gedachtegang die ik ook hanteer, en dat is voor mij een openbaring.! ;-)

    Mijn idee is dus ook om op zijn sterfdag in Wenen te zijn en er van uitgaande dat het Requiem dan uitgevoerd zal worden!

    Het lijkt me een geweldig idee om met iemand of meerderen die ervaring te delen.

    wonen in Wenen! Ik heb daar overigens lang over nagedacht om dat plan in de praktijk te brengen. Van dat idee ben ik inmiddels afgestapt, of liever gezegd ik heb het uitgesteld. Ben momenteel bezig om me om te scholen en wellicht kan ik de plannen weer hervatten….

    Komt tijd, komt raad…

    Wellicht gaat het in december allemaal door, ik zal er in ieder geval wel zijn…

    Groet,

    Hanneke

  • Marcel

    Ik denk dat wonen in Wenen een dikke portomonnee vergt. Het heeft mij trouwens verbaasd hoe bruisend de stad is, er hangt heel veel energie. Ook een gemoedelijke sfeer daar trouwens. Kan niet wachten om er weer naar toe te gaan, misschien december?? Prachtige stad. Ook al in St. Marx geweest??

    Groeten Marcel.

  • Hanneke Hoekstra

    Op die dikke portomonnee zit ik nog steeds wachten…je mag blijven dromen….

    Dat is ook eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt…

    Ik ben net als jij, al een paar keer in Wenen geweest en ervaar dezelfde energie, de sereniteit, spontaniteit, vriendelijkheid en de muziek. Wat leeft muziek in Wenen!!!

    Als ik door de straten van de binnenstad loop dan omhelst mij het gevoel van thuis zijn. Dit komt uiteraard niet alleen omdat Mozart er gewoond heeft, maar Wenen in zijn totaliteit! Mozart heeft me er wel naartoe gebracht…

    Uiteraard ben ik op St. Marx geweest..een aantal keren zelfs…tijdens mijn laatste bezoek aan Wenen, wat overigens al weer te lang geleden is, ben ik ook op St. Marx geweest. Op het moment dat ik er was vielen er twee dennenappels uit de boom bovenop het graf…

    Uiteraard heb ik de dennenappels mee naar huis genomen en staan nu als decoratie op mijn kast..

    Wat ik overigens ook een indrukkende plaats in Wenen vind is de Kapuziner Gruft.

    Al met al, het is en blijft een heerlijke stad!!

  • wil havekes

    Hallo,Mozartliefhebbers ik ben ook al een paar keer in Wenen geweest,en ik vond het daar ook geweldig. Vorig jaar ben naar een concert geweest in Moskou in het Bolshoi Theatre,dat was schitterend. Maar ik zou wel mee willen naar Wenen voor het Requiem, dus Hanneke hou mij op de hoogte Groetjes Wil.

  • marc

    nou ik vindt het ook wel leuk